AC és DC, AC töltés és DC töltés
Az elektromos autó töltésekor különbséget kell tenni az egyenáram (direct current electricity, DC) és a váltóáram (alternating current, AC) között. A váltóáramot használják a rendszeres töltésekhez. Mivel az elektromos autó akkumulátora alapvetően csak egyenáramot (DC) tud fogadni, ezért a hálózatról érkező váltóáramot (AC) előbb át kell alakítani. Ha az átalakítás az autó fedélzeti töltőjén keresztül történik, akkor ezt AC töltésnek nevezzük. Ha ezt a folyamatot a töltőállomás egyenirányítója végzi, akkor DC töltésnek nevezzük.
A fenti ábra az AC és a DC töltés közötti fő különbségekre világít rá, feltüntetve a töltési tartományokat is.
Az AC töltés képlete
AC töltés esetén a rendelkezésre álló töltési teljesítmény a következő képlet szerint számítható ki: töltési teljesítmény = fázisok x feszültség x áramerősség. A döntő tényezők tehát a rendelkezésre álló hálózati feszültség, az áramerősség és az, hogy egyfázisú vagy háromfázisú töltésről van-e szó.
Villámtöltés DC-vel
Az egyenáramot a villámtöltéshez használják, amely különösen praktikus, ha el akarjuk kerülni a hosszabb várakozást és megállásokat, mivel az elektromos autó akkumulátora körülbelül fél óra alatt 80%-ra feltölthető.
A fentiek mellett a töltővásárlás előtt állók figyelmébe ajánljuk a következő oldalt.
🛒