Hasznos infók – Mi az egyenáramú és a váltóáramú töltés?

Az elektromos autó akkumulátora egyenáramot (DC) tud fogadni, ezért a hálózatról érkező váltóáramot (AC) át kell alakítani számára. Ha az átalakítás az autó fedélzeti töltőjén keresztül történik, akkor AC töltésről beszélünk. Ha az átalakítási folyamatot a töltőállomás egyenirányítója végzi, akkor DC töltésről beszélünk.
Tankolj villanyt! avatar

AC és DC, AC töltés és DC töltés

Az elektromos autó töltésekor különbséget kell tenni az egyenáram (direct current electricity, DC) és a váltóáram (alternating current, AC) között. A váltóáramot használják a rendszeres töltésekhez. Mivel az elektromos autó akkumulátora alapvetően csak egyenáramot (DC) tud fogadni, ezért a hálózatról érkező váltóáramot (AC) előbb át kell alakítani. Ha az átalakítás az autó fedélzeti töltőjén keresztül történik, akkor ezt AC töltésnek nevezzük. Ha ezt a folyamatot a töltőállomás egyenirányítója végzi, akkor DC töltésnek nevezzük.

A fenti ábra az AC és a DC töltés közötti fő különbségekre világít rá, feltüntetve a töltési tartományokat is.

Az AC töltés képlete

AC töltés esetén a rendelkezésre álló töltési teljesítmény a következő képlet szerint számítható ki: töltési teljesítmény = fázisok x feszültség x áramerősség. A döntő tényezők tehát a rendelkezésre álló hálózati feszültség, az áramerősség és az, hogy egyfázisú vagy háromfázisú töltésről van-e szó.

Villámtöltés DC-vel

Az egyenáramot a villámtöltéshez használják, amely különösen praktikus, ha el akarjuk kerülni a hosszabb várakozást és megállásokat, mivel az elektromos autó akkumulátora körülbelül fél óra alatt 80%-ra feltölthető.

A fentiek mellett a töltővásárlás előtt állók figyelmébe ajánljuk a következő oldalt.